czwartek, 18 lutego 2016

Dlaczego warto schudnąć? - Motywacja

Kilka postów wcześniej pisałem o tym jak ważna jest motywacja podczas stosowania diety odchudzającej. Zawarłem tam także informację o tym, że sprecyzowane powody do odchudzania mogą być lepsze niż pierwsze z brzegu, proste przyczyny do zrzucania zbędnych kilogramów. W tym poście przedstawię kilka podstawowych celów, które mogą odpowiedzieć na pytanie "Dlaczego warto schudnąć?" i je pokrótce opiszę. Oczywiście ogólne cele można bez większych problemów zamienić na swoje sprecyzowane powody do walki z nadwagą. Dla ułatwienia postaram się do każdego celu dodać konkretne oraz szczegółowe przykłady :-)

  1. Fajniejszy Wygląd - Nie oszukujmy się mając nadwagę ciężko dobrze wyglądać. Pomyśl tylko jak fajnie wyglądałbyś będąc szczupłym. W dzisiejszym świecie toczy się nieustanna rywalizacja. Twoja pozycja w niej ma nieoderwany związek z twoim wyglądem. To jak wyglądasz ma także wpływ na wiele sfer twojego życia. Jak myślisz jakie masz szanse u płci przeciwnej mając nadwagę? Są one z pewnością zaniżone szczególnie jeżeli ta druga strona ma szczupłą sylwetkę. Jakie masz szanse na pracę w konfrontacji z osobą o prawidłowej wadze? Biorąc pod uwagę tylko wygląd są one zapewne niższe,
  2. Lepsze Zdrowie - Należy pamiętać ze zbyt duża ilość zbędnych kilogramów nie jest obojętna dla naszego zdrowia. Może w tej chwili nie jest to dla ciebie problemem ale czy tak będzie całe życie? Osoby, które mają zdecydowanie za dużo zbędnych kilogramów są bardziej narażone na różne choroby. Nie będę ich tutaj wymieniać, ponieważ nie jest to celem tego posta. Chodzi tutaj tylko o to, aby być tego świadomym. Ja osobiście mam lekkie problemy z nadciśnieniem. Jednak zmniejszyły się one nieco, kiedy spadłem trochę na wadze. Bardzo prawdopodobne jest w tym wypadku, że moje nadciśnienie a wagą są ze sobą ściśle powiązane,
  3. Poprawa Psychiki - Wbrew pozorom to bardzo ważny element dla, którego warto się odchudzać. Niewątpliwie po uzyskaniu naszej wymarzonej wagi zyskamy większą pewność siebie i podniesie nam się samoocena. Powinniśmy także czuć się bardziej pewnie w śród innych ludzi. Weźmy chociażby na przykład wakacje, które chcemy spędzić na popularnej plaży. Będąc szczupłym zapewne bardziej komfortowo będzie nam się przebywać w tego typu miejscach. Jestem także zdania, że ewentualną nieśmiałość łatwiej jest przełamać mając wagę w normie,
  4. Mniej Ograniczeń - Nadwaga nakłada na nas pewne ograniczenia. Może nie koniecznie widać je w codziennym życiu ale nie jest to rzecz bez znaczenia. Jednym z najpopularniejszych problemów jest zapewne ograniczony wybór ubrań. Rozmiarów niestandardowo dużych jest mało w sklepach. Jest to całkowicie zrozumiałe bowiem zapotrzebowanie na nie jest mniejsze. Osobiście miałem ostatnio spory problem, aby znaleźć odpowiedni dla mnie rozmiar spodni. Co prawda w końcu się udało ale i tak nie są to moje wymarzone. Innym ograniczeniem, które nakłada na nas nadwaga może być na przykład mniejsza sprawność fizyczna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty