wtorek, 23 lutego 2016

Jak często się ważyć i w jaki sposób?

ważenie a odchudzanie i dieta

Podczas stosowania diety odchudzającej niezwykle ważną rzeczą jaką powinniśmy robić jest kontrolowanie naszej masy ciała. Pozwala to śledzić nasze postępy w walce ze zbędnymi kilogramami. Jednak w jaki sposób to prawidło robić i jak często? Czy regularne ważenie się jest zalecane podczas odchudzania?

Więc czy warto ważyć się możliwie jak najczęściej? Okazuje się, że nie do końca. Ważenie się codziennie pozbawione jest sensu. W takim wypadku bowiem zmian w naszej masie ciała możemy w ogóle nie zauważyć albo co gorsza wyniki mogą być gorsze niż dnia poprzedniego. Dzieje się tak dlatego, że na naszą wagę wpływa szereg różnych czynników. Oprócz tego ile rzeczywiście kalorii zjedliśmy znaczenie ma również np. ilość wypitych płynów czy wysiłek fizyczny. Patrząc codziennie na naszą wagę ciała nie widzielibyśmy także aż tak znaczących zmian. Mogłoby to spowodować, że przez to poczulibyśmy się zniechęceni do dalszego odchudzania. Mielibyśmy przekonanie, że nasza dieta nie daje żadnych rezultatów.

Jednak w rzeczywistości wcale tak nie musi być. Realne różnice w wadze bowiem zazwyczaj widoczne są dopiero po około tygodniu odchudzania się. Według mnie jest to najbardziej optymalna częstotliwość ważenia. Po 7 dniach także zmiany w wadze są już zdecydowanie bardziej widoczne. Dzięki temu czujemy, że nasza dieta przynosi jednak jakieś rezultaty. Z kolei to daje nam dodatkową motywację do dalszego dążenia do wymarzonej sylwetki.

Czy oprócz samego ważenia się co tydzień należałoby jeszcze o coś zadbać? Zdecydowanie tak. Bardzo zalecane jest, aby ważenia te odbywały się zawsze w ten sam dzień tygodnia (żeby przez przypadek nie ważyć się np. o dzień za prędko lub o dzień za późno). Oprócz tego warto by było żeby pora ważenia także była mnie więcej stała. Tutaj osobiście polecam po prostu ważyć się rano, zaraz po przebudzeniu i skorzystaniu z toalety. Jest to wbrew pozorom dość ważne, ponieważ nawet wypicie 1 szklanki wody (mimo, że nie ma ona kalorii) to w tym konkretnym momencie zwiększa ona naszą masę ciała. Przez to późniejsze nasze ważenie nie jest już tak samo miarodajne.

W takim razie co z regularnością tych ważeń? Zdecydowanie warto o skontrolowaniu swojej wagi pamiętać. Po pierwsze pozwala nam to zdobyć dodatkową motywację, gdy zobaczymy spadek naszej wagi. Dodatkowo daje nam to możliwość skorygowania swojej diety, kiedy zobaczymy ze rezultaty nie są odpowiednie. Zaznaczę w tym miejscu, że dla diety od około 1000 kcal do około 1300 kcal prawidłowym wynikiem będzie spadek masy ciała w ilości około 1 kilograma na tydzień. Natomiast jeżeli spożywamy dziennie w przybliżeniu 1500 kcal to właściwym rezultatem powinno być około 0,5 kilograma na tydzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty